The Wrestler

IMDB

Kirjutada sellest filmist v mitte kirjutada. Darren Aronofsky 10a hiljem. Kui ma nägin 10a tagasi Aronofsky debüüti PI, siis ma olin tõsiselt sillas, edaspidi olen alati olnud huvitatud selle lavastaja tegemistest. Kui Wrestler silmapiirile ilmus ning iga 15-30min tagant Euronews/BBC World temast juttu tegid – muutusin üsna ettevaatlikuks. Karda kiitust nagu laitust ja hype on kiituse räigeim vorm. Nojah, lasin pika aja vahele ja ootasin, et kõik vaibuks ja lõpuks otsustasin “materjali” omandada liigse propagandata.

Nn pro-wrestling ja selle reaalsus on probleemne teema ja ma ei näe lähiajal siin midagi muutumas. Kui küsiti ühe praeguse tipp pro-wrestleri käest, kes teeb ka oma esimesi samme MMA maailmas, et mida ta sest filmist arvab (just pro-wrestlingu poole pealt), siis too jäi üsna kidakeelseks. Eks ole maitse asi kõik siin maailmas, aga oli tunda, et ta ei taha midagi pahasti öelda. Ma siis ütlen ise. Ma arvan, et Aronofsky tuntusele/võimalustele Ameerikas on see teema hea valik, aga kardan tõsiselt, et temalt rohkem minu jaoks midagi head ei tule. Olgu, aga mis seal filmis toimus? Nutune lugu peategelasega, kus sitast saia sai teha kurva loo juures ainult ennast täielikult ohverdades. Mõnus oli see meeleoluline, kuid pikk periood, mis järgnes verisele ja tõsiselt üleliigset tähelepanu saanud mammut sissejuhatusele. Mickey Rourke on muidugi tore mees (eriti kui oled teda näinud mängimas 20a tagasi) ja pole raske talle kaasa elada, kui ta pm kellegile liiga ei tee kogu filmi jooksul (no seal ikka olid mõned pisikesed detailid filmis, mille eest Mickey võiks sajandi kurjategija tiitli saada – või siiski mitte, lihtsalt halb nali). Ja sisuliselt kõik tegelased teda armastasid. Tegelikult on selles filmis tegemist a`la Ameerika töölisklassi parimate poegade raske elu kujutamisega ja Mickey sobis lihtsalt oma ossa hästi, sest oli vana ja usutav ohver. Muidugi ei saanud ta väljaspool maadlusringi (või noh, 30 meetri raadiusest kaugemal) eluga hakkama ja seega oli selge, et mingit põnevat pööret või vabastavat nõksu loosse kunagi ei tule. Polegi mõtet muud lisada kui, et minu arust oleks võinud lõpus selgelt näidata kogu nutuloo karmi ja loomuliku lõpu ära nii nagu oli, mitte peategelast ja tema situatsiooni mõttetult ilustades, et isegi mitte öelda heroiseerides.

Pean siia 24h hiljem lisama, et Aronofsky nn ühiskonnakriitika, mida ta siin viljeles, on võibolla väga tabav ja rahvale näib ka väga meeldivat (IMDB Top 88 koht). Kuid ma ei jää ikkagi rahule. Vorm (pro-wrestling) on jube valik ja sisu on vana ning kulunud. Ju siis kellegile ullult on vaja just sellist kino ja mina ei kuulu sihtgruppi. Aronofsky 1 – mina 0.

Lisa kommentaar

Kommentaare veel pole.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Ip Man movie poster

    Bruce Lee the Legend